Thomas l’Anson

ENG

Thomas I’Anson has recently begun two new series of works in gold and porcelain, both inspired by the Sri yantra mandala that frequently appears in some abstracted form in his work. The mandala as well as other geometric shapes provide starting points for much of I’Anson’s practice that typically appears at first glance random or spontaneous, but is nevertheless painstakingly constructed with the intention of balancing opposing forms or concepts.

Some Triangles, 2020

Some Triangles uses a writing developed by Thomas I’Anson, a cryptic font made out of triangles. These triangles refer to the mandala, a recurring element in the practice of the artist. Printed on posters, two designs will be spread around the city using the already present advertisement pillars. This results in a very broad, albeit temporary installation: once another organisation or company covers them with their own posters, the work disappears forever out of sight, leaving only its invisible yet material poltergeist behind.

 

NL

Thomas I’Anson startte recent aan twee nieuwe series in goud en porcelein. Beiden zijn geïnspireerd door de Sri yantra mandala, die vaak in een abstracte vorm in zijn werk opduikt. De mandala, alsook andere geometrische vormen, zijn vaak het vertrekpunt voor I’Anson. Z’n werk lijkt in eerste instantie vaak willekeurig en spontaan van aard, maar is desondanks zeer nauwgezet geconstrueerd met de intentie tegengestelde vormen en concepten te balanceren.

Some triangles, 2020

Some Triangles gebruikt een soort van tekst die is ontwikkeld door Thomas I’Anson, een cryptisch lettertype dat bestaat uit driehoeken. Deze driehoeken verwijzen naar de mandala, een terugkerend element in de praktijk van de kunstenaar. Gedrukt op posters worden twee ontwerpen verspreid over de stad met behulp van de reeds aanwezige plakzuilen. Dit resulteert in een zeer verspreide, zij het tijdelijke installatie: zodra een andere organisatie of bedrijf het werk van I’Anson met hun eigen posters bedekt, verdwijnt het werk voor altijd uit het zicht en blijft alleen een onzichtbare doch materiële poltergeist achter.